Gynecology and Women health - גנקולוגיה ובריאות האישה

 צום קל זה עניין של פרספקטיבה

ליאת פיטקובסקי
צום זה עניין של פרספקטיבה. זה נשמע מעט לא הגיוני, אך כמי שצמה בכל יום כיפור, מרצונה מגיל תשע, אני מאמינה שהצום יכול להפוך לחוויה, אז בואו נסתכל עליו דרך משקפיים ורודות. ראשית, זהו זמן טוב לניקוי הגוף מרעלים, שכן צום נחשב לסכין המנתחים של הטבע. בצום יוצאים כל הרעלים שהגוף צבר דרך מערכות ההפרשה השונות שתן, מערכת העיכול, עור, נשימה. אם שאלתם את עצמכם מהו הגורם לכאבי הראש, סחרחורות, בחילות, הזעות., זה לרוב כתוצאה מריאקציה של הגוף לניקוי ולא מרעב. הצום מאפשר לנו הפוגה מההתעסקות האינטנסיבית סביב האוכל, שקט לגוף ולנשמה ומפנה זמן לחשבון נפש. אולי הכי חשוב, זו הזדמנות לצאת לדרך חדשה, לאחר שעשינו Restart (אתחול מחדש) לגוף והוא נקי ומוכן לקבל, ניתן להחליט על דרך חדשה לבחינת אורח החיים ואופי התזונה, ולהשריש הרגלים בריאים ומזון נכון יותר. לאחר שהבנו שמומלץ לצום במועדים המתאימים, בואו נהפוך את הצום ליותר קל.

לפני יום כיפור, מומלץ להרבות בשתיית מים, לפחות שני ליטר ליום, ולהגביר את השתייה ככל שמתקרבים לכניסת הצום. במיוחד אלה שחשים בצמא בזמן הצום ואלה שאינם מודעים לתחושת הצמא בשגרה. מומלץ להפחית בהדרגה צריכת קפאין, קפה, שוקו, תה וקולה. ביום הצום מומלץ להימנע ממזונות וממשקאות מתוקים המגבירים את תחושת הרעב. מומלץ לאכול ארוחות קטנות ומזינות לאורך היום. חשוב לא לדלג על ארוחות או להסתפק בארוחה גדולה אחת הארוחה המפסקת. מומלץ להימנע ממזון מתובל יתר על המידה ובמיוחד כדאי לצמצם שימוש במלח ותבלינים חריפים הגורמים לתחושת צמא. מומלץ למלא את מאגרי הגליקוגן, שהוא הצורה העיקרית בה פחמימות מאוחסנות בגוף, באמצעות צריכת פחמימות מורכבות בהן נעסוק גם בהמשך.

באשר לארוחה המפסקת, מומלץ שהיא תכלול, פחמימות מורכבות, חלבונים בהגבלה, מעט שומן מן הצומח וירקות. פחמימות מורכבות, בטטה, אורז מלא, פסטה מקמח מלא, כוסמת, שיבולת שועל מלאה, קינואה, דוחן, שיפון מלא. עיכול הפחמימות המורכבות הוא איטי ותורם לתחושת שובע לאורך זמן. בנוסף, הפחמימות המורכבות בעלות אינדקס גליקמי נמוך ובכך מעלות לאט את רמת הסוכר בדם ומספקות במתינות אנרגיה לאורך זמן. חלבונים, ‎‏קדכיוון שבזמן הפרוק שלהם בגוף נוצרים חומרי פסולת המופרשים בשתן וגורמים לגוף לאיבוד נוזלים, מומלץ להגביל את צריכתם, העדיפו גבינה שאיננה מלוחה, עוף על פני בשר בקר מוכשר - בו יש יותר מלח, דג אפוי או מבושל ולא מעושן או כבוש. שומנים בריאים, פשתן טחון, טחינה, חומוס, שמן זית, אגוזים וזרעים. ערכם הקלורי הוא גבוה, הם מאטים את התרוקנות הקיבה ובכך תורמים לתחושת שובע לאורך זמן. ירקות: הירקות חשובים להגדלת כמות הסיבים במעי, אשר מאטים את ספיגת הפחמימות ומסייעים בייצוב רמת הסוכר ובכך לתחושת שובע לאורך זמן. מומלץ להימנע ממזונות ממשפחת הכרוביים, כמו ברוקולי, כרוב ועוד ומאכילת קטניות, למי שאינו רגיל, היוצרים נפיחויות וגזים בבטן. מומלץ לאכול את הארוחה נינוחים, ללעוס לפני שבולעים, להתמלא אבל לא להתפוצץ על מנת להימנע מתחושת הכבדות, לחץ בקיבה ועייפות בתום הארוחה. מומלץ לסיים בתה צמחים, קמומיל, לימונית, נענע, זרעי שומר. ובמידה ומתחשק משהו לקינוח, לא פרי, עדיפות לעוגה או עוגייה לא מתוקות במיוחד. כדאי להימנע ממתוק מדי, המתוק מוביל למתוק הבא וכך נפתח את הצום עם חשקים מיותרים. אני ממליצה לתכנן את זמן הארוחה כך שתישאר לכם חצי שעה לפני תחילת הצום לשתיה של עוד מספר כוסות מים. במהלך הצום, הימנעו מפעילות פיזית מאומצת והתרכזו בפעילות מנטאלית. בצאת הצום, מומלץ להעלות את נפח הנוזלים בהדרגה ולשתות כוס מים כל חצי שעה. מומלץ לשבור את הצום עם תה צמחים ופרוסת עוגה לא מתוקה או לחילופין פרוסת לחם מלא עם טחינה או דבש. את הארוחה הכבדה יותר מומלץ לאכול לאחר שעה וחצי- שעתיים, על מנת לא להגיע למצב בו אתם חשים רע יותר מכפי שהרגשתם לפני כן. מומלץ לפתוח את הארוחה במרק צח והמשיך באכילה מתונה של פחמימות לצורך אספקת אנרגיה. צום קל וגמר חתימה טובה

הכותבת היא, נטורופתית מומחית, בחברת B-Well המתמחה בקידום בריאות בארגונים ומקומות עבודה. החברה מעסיקה מומחים ואנשי מקצוע בעלי ניסיון רב בתחום הבריאות, התזונה, הכושר והארגונומיה המובילים מהפך הדרגתי באורח החיים של העובדים, המבוסס על מודל ייחודי הנקרא שלושת היסודות. מחקרים הוכיחו כי לקידום בריאות העובדים יש השלכה ישירה על התפוקה שלהם שכן באמצעות יצירת אורח חיים בריא, העובדים ערניים יותר, מרוכזים יותר, חולים פחות ומסוגלים להתמודד בצורה טובה יותר עם עומסים ולחצים בעבודה ובבית. מידע נוסף אודות פעילות החברה ניתן למצוא באתר האינטרנט בכתובת: www.B-Well.co.il
 




 
אפשרויות

 גירסה להדפסה גירסה להדפסה

 שלח עמוד זה לחבר שלח עמוד זה לחבר

 
תפריט
פורום גינקולוגיה ובריאות האשה

רופא נשים
בדיקה במחזור
פרימולט נור
פרימולט נור
גלולות יחד עם רוקסו 150 מג ופרוביוטיקה
האם אפשר לקבל מחזור כשאת בהריון
הריון
קצת לחוצה
דימום או מחזור
HERPES HSV 1+2 IgM
צפוויט או ציפרודקס בתחילת הריון
צפוויט או ציפרודקס בתחילת הריון
מחזור לא סדיר אחרי אורגזמה??
אקטרופין
איחור במחזור לאחר הוצאת מירנה
הרשמה לאתר
אפשרויות נוספות
פורומים
שאלות לרופאים באתר
גלריית תמונות
שאלות נפוצות
אתרים מומלצים
משוב
המלץ לחבר
סקר
האם חזרת למשקל גופך שלפני ההריון?

חזרתי למשקלי שלפני ההריון
משקלי גבוה ב- 2-5 ק"ג ממשקלי לפני ההריון
משקלי גבוה ב- 6-10 ק"ג ממשקלי לפני ההריון
משקלי גבוה מ-10 ק"ג ממשקלי לפני ההריון
משקלי לאחר הלידה נמוך ממשקלי לפני ההריון




הצבעות 2295
מחשבון BMI

משקל (ק"ג)

גובה (ס"מ) 


BMI

מדד מסת הגוף
(Body Mass Index) מודד את היחס בין משקל הגוף לגובה.
קטגוריה שלך:

גלריית תמונות

גלריית תמונות
הוסף למועדפים
קבע את גינקולוגיה ובריאות האישה כדף הבית

הוסף את גינקולוגיה ובריאות האישה למועדפים


(Commercial License / Authorization)  כל הזכויות שמורות גינקולוגיה ובריאות האשה ©