חולי סרטן הריאה הצטרפו למאבק במחלה וחתמו על תמרור עצור

כ- 200 חולי סרטן הריאה הצטרפו למאבק במחלה וחתמו על תמרור עצור – בקריאה לעצור את העישון ובכך - לעצור את מחלת הסרטן. השלט נחתם ביום עיון לחולי סרטן הריאה שהתקיים היום באגודה למלחמה בסרטן.

במסגרת יום העיון לחולי סרטן הריאה שקיימה הבוקר האגודה למלחמה בסרטן אליו הגיעו כ- 200 חולי סרטן, נערכו הרצאות בנושאים שונים ועל ידי רופאים בכירים בישראל: ביניהן על אבחון וטיפול ניתוחי בגידולי סרטן הריאה, חידושים ועדכונים במחלה, איכות החיים של חולה סרטן הריאה ועוד. כמו כן, התקיים פאנל לשאלות ותשובות בהשתתפות המומחים.
יום העיון התקיים באדיבות חברת "רוש" במסגרת פעילותה "רוש מושיטה יד לחולה"

במסגרת יום העיון התגייסו חולי סרטן הריאה וחתמו בצעד מיוחד, בזה אחר זה על שלט תמרור עצור, המסמל עבורם ועבור שאר החולים במחלה, קריאה לציבור להפסיק לעשן, ועל ידי כך למנוע את סרטן הריאות "לעצור את העישון – לעצור את המחלה".

מירי זיו מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן: "ידוע כי עישון סיגריות הוא גורם מרכזי לתחלואה בסרטן הריאה. האגודה למלחמה בסרטן, מקווה כי מהלך זה יתרום להמשך המאבק להגברת המודעות למניעת העישון ולנזקיו, אשר האגודה למלחמה בסרטן פועלת רבות להעלותו לסדר היום".

על סרטן הריאה בישראל:
מדי שנה חולים בישראל כ-1,500 נשים וגברים בסרטן ריאות. עישון סיגריות ידוע כגורם לרוב המכריע של מקרי סרטן הריאה. הסיכון לפתח את המחלה עולה עם העליה במספר הסיגריות שמעשנים וככל שהתחלת העישון היתה בגיל צעיר. גורמים נוספים למחלה: עישון פסיבי, עישון מקטרת וסיגרים, רקע גנטי, גז הראדון וחשיפה לאזבסט, אורניום, כרום וניקל. סרטן ריאה נפוץ יותר בקרב גברים בעיקר מעל גיל 40. בעשורים האחרונים גדל מספר הנשים המפתחות את המחלה.

על הקשר בין עישון וסרטן הריאה
עשן הטבק מכיל 43 חומרים כימיים העלולים לגרום לסרטן: בזפת שבטבק לפחות 10 פחמימנים, אחד מהם הוא בנזפירן, שהינו חומר מסרטן. חומרים מזיקים אחרים שבסיגריות הם: ניקוטין הגורם להתכווצות נימי הדם, ציאניד המימן, אמוניה, פחמן חד-חמצני המוריד את שיעור החמצן בריאות בייחוד אצל עוברים ותינוקות, בוטאן, פנול התורם להרס הריסיות (ה"שערות" הפנימיות המיקרוסקופיות המרפדות את צינורות הריאות) ועוד. חומרים אלה גורמים, כאמור, גירוי ונזק מתקדם בריאות, על תוצאות הלוואי החמורות הכרוכות בכך. אם הגירוי שיוצר העישון נמשך, נוצרים תאים טרום-סרטניים, שהם הרקע להיווצרות תאים סרטניים של ממש.

האגודה למלחמה בסרטן ממליצה בכל מקרה של הופעת התסמינים המוזכרים לפנות בהקדם לרופא המטפל.
תסמיני סרטן הריאה יכולים לכלול כל אחד מן הבאים:
• שיעול נמשך או שינוי באופי שיעול קיים;
• דלקת בבית החזה שאינה מגיבה לטיפול תרופתי;
• קוצר נשימה;
• שיעול והפרשה של ליחה דמית;
• אי-נוחות בחזה - ניתן לחוש בכך ככאב עמום או כאב חד בעת שיעול או לקיחת שאיפה עמוקה;
• איבוד תאבון וירידה במשקל.

אולם, יש לזכור כי סימנים דומים עשויים להופיע גם במחלות אחרות שאינן ממאירות.

חשוב לזכור: את סרטן הריאה ניתן לעיתים למנוע – הימנע מעישון
יחד עם זאת כשהמחלה מתגלה בשלב מוקדם יותר – סיכויי הריפוי טובים יותר, וכיום ישנם טיפולים חדשניים בעלי אחוזי הצלחה גבוהים יותר בטיפול במחלה.

האגודה למלחמה בסרטן מזמינה את ציבור לפנות לשירות המידע הטלפוני של האגודה למלחמה בסרטן המאויש 24 שעות ביממה, למענה על שאלות על סרטן הריאה ויתר מחלות הסרטן, ולקבלת חומר הסברה ללא תשלום 1-800-599-995.