Gynecology and Women health - גנקולוגיה ובריאות האישה

 ארוחת בוקר בריאה ''על הדרך''


אפשר לאכול ארוחת בוקר בריאה "על הדרך". קיימים רעיונות מעולים לארוחות בוקר מזינות וחפוזות .
"תאכל ארוחת בוקר בריאה", אומרים המומחים לתזונה. עצה טובה, כמובן, אך כמו עצות טובות רבות אחרות, אנחנו מתעלמות ממנה מפאת קוצר זמן. אנחנו חייבות לוותר על משהו, ומה גרוע יותר: לדלג על ארוחת בוקר או לאחר לעבודה?

אך נראה שבאכילת ארוחת בוקר טמונים יתרונות של ממש. קודם כל, ארוחת בוקר בריאה עשויה לחדד את יכולותיך המנטאליות. המחקרים שהוכיחו זאת התבצעו על ילדים, אולם תזונאים אומרים שקרוב לוודאי שניתן להחיל את הממצאים גם על אוכלוסיית המבוגרים. יתר על כן, אם תדלגי על ארוחת בוקר, את מועדת להתקפי זלילה בהמשך היום.

"כשאינך אוכלת ארוחת בוקר בתחילת היום, את נוטה להפריז באכילה ביתר היום", אומרת סינתיה פינלי, תזונאית ב'מרכז ג'ון הופקינס לפיקוח על משקל', "את מגיעה לנקודה שבה את ממש רעבה, וכשאת ממש רעבה, את מפסיקה להגיב לאותות שגופך משדר לך. את לא קולטת שאת כבר שבעה ואת ממשיכה לאכול."

אבל ניתן ליהנות מארוחת בוקר בריאה בעזרת תכנון מינימאלי והכנה בת שניות ספורות בלבד.

הדברים העיקריים שצריך לחפש אותם בארוחת הבוקר הבריאה הם חלבונים וסיבים. "שניהם מהווים מפתח להרגשת שובע וסיפוק", אומרת פינלי. חשוב גם שהמזון יהיה דל-שומן. היא ממליצה על כמות כוללת של לא יותר מ-5 גרם שומן, מתוכו לא יותר מ- 1-2 גרם יהיו ממקור שומן רווי.

גב' ררבק, תזונאית ממיאמי ודוברת ה'איגוד האמריקני לתזונה', מזהירה גם מפני מזונות בוקר עתירי סוכר. "סוכר נותן לך אך ורק קלוריות", היא אומרת. סוכר גם גורם לעלייה חדה ברמת הגלוקוזה ולצניחתה לאחר שעה.

לאור דרישות תזונתיות אלו, מומלצים המזונות הבאים להרכבת ארוחת בוקר בריאה ומהירה שניתן לקחתה בקלות לכל מקום:

תפוחים ובננות
"מה מהיר יותר מלהכניס בננה לתיק ולאכול אותה בדרך?" אומרת ררבק. ניתן לומר אותו דבר על תפוחים, פרט לכך שאת צריכה לשטוף אותם קודם. בננה אחת בלבד תספק לך 110 קלוריות יחד עם גרם אחד של חלבון, ו-16% מצרכיך היומיים לסיבים תזונתיים. הוסיפי לכך תפוח והגעת ל-190 קלוריות ול-36% מסך הסיבים התזונתיים שנדרשים ליום, אבל בלי להשיג תוספת של חלבון.
ככלל, תפוחים ובננות הם דלי חלבון אך יתרונם הגדול בכך שאת לא צריכה שום כלי עזר כדי לאכול אותם.

חטיפי אנרגיה
חטיפי אנרגיה, חטיפי חלבונים, חטיפי דגנים: אנו אוהבות את החטיפים האלה. כמו בננות ותפוחים, את יכולה לאכול אותם ביד אחת והם לא עושים הרבה בלגן. גם הם יכולים להיות טובים לבריאות. אבל הישמרי מפני אותם חטיפים עתירי השומן והסוכר שהם למעשה ממתקים ותו לא. בדומה לכל מזון מוכן וארוז, חשוב שתקראי בתשומת לב את התווית התזונתית.

מכלי יוגורט חצויים
המכל חצוי לשני תאים: האחד מכיל יוגורט ובשני יש דגנים או גרנולה. כל מה שנדרש ממך לעשות הוא לערבב את השניים והופ – ארוחת בוקר. יחידה אחת כזו מספקת 50-70 קלוריות המועשרים ב- 7 גרם חלבון, 0.1-3% שומן ו- 4 גרם סיבים תזונתיים.

שייק לארוחת בוקר
אם יש לך זמן להכנת כוס קפה בבוקר, יש לך את הזמן הדרוש להכנת שייק לארוחת בוקר טעימה, עשירה ומזינה.
ארוחת בוקר של המורכבת מ-1 מנה אבקת משקה במגוון טעמים שמכילה 92 קלוריות מומסת ב-250 מ"ל חלב סויה מחומם שמספק 120 קלוריות.




 
אפשרויות

 גירסה להדפסה גירסה להדפסה

 שלח עמוד זה לחבר שלח עמוד זה לחבר

 
תפריט
פורום גינקולוגיה ובריאות האשה

רופא נשים
בדיקה במחזור
פרימולט נור
פרימולט נור
גלולות יחד עם רוקסו 150 מג ופרוביוטיקה
האם אפשר לקבל מחזור כשאת בהריון
הריון
קצת לחוצה
דימום או מחזור
HERPES HSV 1+2 IgM
צפוויט או ציפרודקס בתחילת הריון
צפוויט או ציפרודקס בתחילת הריון
מחזור לא סדיר אחרי אורגזמה??
אקטרופין
איחור במחזור לאחר הוצאת מירנה
הרשמה לאתר
אפשרויות נוספות
פורומים
שאלות לרופאים באתר
גלריית תמונות
שאלות נפוצות
אתרים מומלצים
משוב
המלץ לחבר
סקר
האם חזרת למשקל גופך שלפני ההריון?

חזרתי למשקלי שלפני ההריון
משקלי גבוה ב- 2-5 ק"ג ממשקלי לפני ההריון
משקלי גבוה ב- 6-10 ק"ג ממשקלי לפני ההריון
משקלי גבוה מ-10 ק"ג ממשקלי לפני ההריון
משקלי לאחר הלידה נמוך ממשקלי לפני ההריון




הצבעות 2295
מחשבון BMI

משקל (ק"ג)

גובה (ס"מ) 


BMI

מדד מסת הגוף
(Body Mass Index) מודד את היחס בין משקל הגוף לגובה.
קטגוריה שלך:

גלריית תמונות

גלריית תמונות
הוסף למועדפים
קבע את גינקולוגיה ובריאות האישה כדף הבית

הוסף את גינקולוגיה ובריאות האישה למועדפים


(Commercial License / Authorization)  כל הזכויות שמורות גינקולוגיה ובריאות האשה ©